Nuffnang

Thursday, July 19, 2007

我心中的''得得地''


left: 常在心。。。RIGHT: '得得地'

最近才追看完'溏心风暴'。。对于这部戏我只能用一个字来形容。。。赞!!!!!
如果你们有收看的话,一定也会认同我的说法。。这部戏的故事是说关于一个鲍鱼王争产的故事。。一个原本和乐融融的大家庭却因为六亿的家产争个你死我活。。可见钱的威力真是不小。。争吵戏真是有够过瘾。。那些奸角真的坏的想打他几百拳。。也不够。。还要打他几百个巴掌才算数。。看这部戏的同时,我的情绪也跟着这部戏高潮起伏。。可见真的有多感人与真实而且真的很有启发性。。。其实他就是反映着现在社会的现实。。钱真的这么万能吗?这我可不知道。。可是对我来说钱真的是不可缺少以生存在这个社会。。。现在可不是靠骨气就能吃饭的。。HAIZ。。。只能说我们都是身不由己。。。除了家庭朋友的部分。。戏中的女主角(蓝衣)被自己最好的朋友背叛。。他的好朋友搭上他的男友。。这个世界上女人最不能忍受的是跟别一个女人分享自己的男人。。更何况是自己的朋友。。真是残忍。。HAIZ。。

当然最感动我的就是爱情的部分。。我说的是'得得地' 与常在心的爱情部分。。无论常在心有什么困难。。钱,工作,家庭,朋友。。。他都一直默默的守护着他。。。真的很感动。。常在心就是图片中的女生。。当他没有钱给学费时,'得得地' 就跟他签了他们之间所谓的'合约'。。常在心承诺'得得地'。。。内容如下。。
''甲方(常在心〕会在毕业后尽快找工作还钱给乙方)'得得地'。。
乙方日后如有任何困难,甲方必定赴汤蹈火尽力帮忙。。
此份承诺将会维持到任何一方死亡未止!!!!!!''
当我听着听着眼泪也跟着流下来。。。试问在现在这个世界上会有多说人会真正的感激。。我想也许有吧。。但我还没遇到。。'得得地'真的是一个很为别人着想的男生。。
如果说出事实会伤害到人,他宁可自己去承受所有的委屈。。就算别人怎么责骂他,他也会承受着。。
当他送常在心回家后,他会亲眼看见他家的灯亮后才离开。。。
当常在心难过时,他会特地学用SAXOPHONE 吹他爱听的歌来哄他开心。。
就算常在心拒绝他后,他还是全心全意的对他。。他对常在心的好是完全没有目的。。完全是因为他爱常在心。。看看现在。。爱一个人都是有着目的。。根本不是出自于单纯的爱。。而且一切的付出都是要求回报的
'得得地'就是一个这样的人。。可以为了身边他所爱的人,家人,朋友甚至是爱人。。都能不求回报的付出。。虽然他有点戆直。。但这就是他的特点。。他就是能逗得所有人开心。。。
那我心中的'得得地'又会在哪里呢?我会遇到像他这么好的男人吗?能够全心全意的对我好。。不求回报。。能够一直的守护着我。。能一直逗我笑。。。我想这些就是我想要的。。说真的。。我不要求我未来的他是一个大帅哥。。不一定要很聪明。。但他只要像我说的那样。。我想我就会默默的把我的心交给他。。这个人就会是陪伴我走过一生的人。。我一直在期待着。。我会默默的等待着我的'得得地'出现在我的生命里。。
也希望我身边的朋友都能等到他们的'得得地'。。
接下来我将会写出戏中的一段最感人的部分:
RECENTLY,A SERIES OF INCIDENTS HAS HAPPENED IN MY FAMILY
AND I THOUGH WE ALL LOST IT
ALL THE LAUGHTER AND HAPPINESS THAT USED TO BE AROUND THE HOUSE
LUCKILY THAT'S THIS ONE PERSON
HE HAS BEEN PUTTING SO MUCH EFFORT
IN PULLING MY FAMILY BACK TOGETHER
AND THAT PERSN IS MY BIG BROTHER
SOMETIMES I THINK HE IS A STRANGE GUY
WE ALWAYS MAKE FUN OF HIM BEING CLUMSY AND OUTDATED
BUT TO ME,HE IS A RED PACKET
DURING THE HOLIDAYS AND SPECIAL EVENTS
HE WILL GIVE ME A RED PACKET
JUST LIKE THIS MORNING BEFORE I ENTERED THE EXAM
THERE WAS NOTHING INSIDE BUT TO ME ITS CONTENT IS LOVE
FROM NOW ON I WISH TO RECEIVE HIS RED PACKET
EVERY YEAR,EVERY MONTH,NO。。EVRYDAY
BECAUSE I KNOW HIM AND HIS RED PACKET
WILL BRING OUR FAMILY LOVE AND HAPPINESS
this definitely saying about '得得地'..and this was reading out by her sister ..so touch..
evrytime when i saw this my teard will drop...what a touch scene...
and the song which recently play in my blog was also one of the theme song of this show...
if you wonder off too far my love will get you home
if you flow the wrong star my love will get you home
if you ever find yourself lose all alone get back on your feeling
think of me my love will get you home boy my love will get you home
if the bright lights bright your eyes my love will get you home
if your troubles break your strike my love will get you home
if you ever find yourself lose all alone get back on your feeling
think of me my love will get you home boy my love will get you home
if you erer feel ashame my love will get you home
when there's only you to blame my love will get you home
if you ever find yourself lose all alone get back on your feeling
think of me my love will get you home boy my love will get you home
if you ever find yourself lose all alone get back on your feeling
think of me my love will get you home boy my love will get you home boy
my love will get you home

No comments: